EN DEL AV TVÅ GÖR INGEN HEL

Publicerad 2012-12-27 23:48:00 i Allmänt,

 
IDAG FOR OCKSÅ DENNA DONNA till Rom med sitt jobb, Svenska kyrkan. Väldigt kul att ingen pratar snusk som Josefin, svär likt henne, och beter sig så "okristet" som henne. Hon är dock extremt öppensinnad, omtänksam och driven, precis vad Svenska kyrkan behöver. Och nämnde jag det att när hon inte hänger i kyrkan håller jag och hon event för Bingo Rimer. Svenska kyrkan och Bingo Rimer, ja ni hör ju, kul med tvåsidig tillvaro. Kommer sakna min donna och hoppas att inte min flytt blir av innan hon hinner hem igen. Det blev ju inget riktigt farväl även om hon fick sin del av kompishjärtat som jag haft sedan hon dramatiskt lämnade tillbaka det i tredje klass, gav henne också en lapp där jag skrev ner väldigt lite om hur väldigt mycket jag tycker om henne.
 
Ett riktigt farväl blev det med fina Malin nyss. Så glad för hennes skull att resan är här efter hur mycket hon jobbat och haft sig, också är det kanon att jag minns hur hon sa i ettan på gymnasiet att efter studenten skulle hon åka till Australien med sin kusin, det var tre år sedan, nu åker hon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Om en ung kvinna som lämnade det trygga för det okända. Som lämnar Sverige för USA. Som lämnar Stockholm för New York. Som lämnar allt hon någonsin vetat något om bakom sig, och som skriver här om allt hon nu har för sig. Välkommen till Lion, av Amanda Koskela

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela