T J U G O F Ö R S T A

Publicerad 2013-01-21 00:33:51 i Allmänt,

 
Började dagen som en vitamin-junky genom att pressa apelsin och grape i glaset ovan. Älskar färskpressad juice, om den inte har fruktkött i
 
 
Träffade sedan upp fina vänner på en tre-timmars-fika på String som är så typiskt en söndag. Vi pratade om något så ovanligt i vår kompiskrets som killar, också en hel del om framtidsplaner, påverkan av när någon i ens omgivning går bort och om det egna värdet. Vänner är så jäkla bra.
 
 
Självklart var Tove där.
 
 
Och finaste Minna
 
 
Och inte en dag för sent träffade jag fina Felicia som kom in i vår kompiskrets via vår killkompis Hugo när de var ett par. Sjukt bra tjej som stannar hos oss.
 
Efter städade jag ett kontor, vilket är det enda jobb jag har och tar 1 h i veckan. Inte alls lika kul, men under den timmen tänker jag så himla mycket på vad som hänt under veckan och det kan också vara ganska skönt. Jag har fått goda nyheter, dåliga nyheter och sorgliga. De sorgliga tar över de bättre och sämre med alla mått och sätter allt i sådana perspektiv. När någon går bort som du haft runt dig i din omkrets, som är vän och till och med väldigt nära vän till någon av dina egna bästa vänner, och även om ni personligen inte var vänner, så stannar livet till. Mina tankar går till din familj, dina vänner och jag skickar styrka av stål till mina vänner som lider av en sådan stor förlust av att ha förlorat en vän. Du var för ung Frida, vila i frid.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Om en ung kvinna som lämnade det trygga för det okända. Som lämnar Sverige för USA. Som lämnar Stockholm för New York. Som lämnar allt hon någonsin vetat något om bakom sig, och som skriver här om allt hon nu har för sig. Välkommen till Lion, av Amanda Koskela

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela