T Ä N K A N D E S

Publicerad 2013-03-03 01:11:35 i

Bara ligger i sängen. Gjort det mest bara hela dagen. Tittat i en bok under sex timmar och nu legat på ryggen, tittande upp i taket. På högra sidan med vänstra benet böjt och högra armen under kudden. Har legat på magen och känt att huvudet ligger fel, vart den än ligger. Har tänkt på ingenting och känt ingenting. Lyssnat på Mumford och Bon Iver. Brukar ju vara söndagen som är min tankedag men nu vill huvudet koppla med hjärtat och magen. Mycket nya intryck, människor och smaker i mitt liv nu. Känner det konstant, närvaron av nytt.
Känner mitt i tänkandet på ingenting att jag saknar lite.. den jag är. Att jag måste få vara mig själv mer till vardags, få den chansen, göra mig den chansen. Hålla fast i mig. Kan inte tappa mig själv nu, inte gjort det under motgångar så varför göra det nu när inget är ett direkt hinder.

Känner mig mäktig och förminskad. Helskumt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

[email protected]

Om en ung kvinna som lämnade det trygga för det okända. Som lämnar Sverige för USA. Som lämnar Stockholm för New York. Som lämnar allt hon någonsin vetat något om bakom sig, och som skriver här om allt hon nu har för sig. Välkommen till Lion, av Amanda Koskela

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela